היה הג'יני של עצמך

Cabot Trail Biking
Cabot Trail Biking

לכל מי שהעז לצאת למסע גילוי, לכל לב שפועם בפליאה ליכולות גופו, אני מברכת בהילה של הודיה. ולכל מי שטרם חשף את הרז המתוק בתוכו זה העת לצאת לצעדה!

רכיבת מבחן

פעם לפני נסיעה לחו"ל הייתה שנתי נודדת. מראות רבים חלפו בראשי, אירוע שצץ לו ברגע האחרון וגרם לי להחמיץ את הטיסה: או שנרדמתי או שלא התעוררתי, התבלבלתי בתאריך, לא הספקתי לארוז, שכחתי את הדרכון ומה לא? כדי להוריד את מפלס החרדה הייתי מתחילה את מלכת האריזה שבועות לפני הנסיעה, וכך הייתי בטוחה שלא אדלג על דבר.

אני עדיין לא מבינה מאיפה הייתה לי את התעוזה לקבוע חופשת רכיבה למרחק דמיוני העולה על 300 ק"מ?! יתכן שהתמהמהתי בהכנות לנסיעה כדי לא להתמודד עם המציאות הקשה שחכתה לי אי שם בקנדה..

Cape Breton Bike Route
Cape Breton Bike Route

.

לנסיעה הזאת כבר כמעט ולא התכוננתי. הקפדתי לאסוף חטיפים למיניהם, עזרים לדרך, אבל התחלתי לארוז ממש רק שעות ספורות לפני הטיסה.

הפעם חיפשתי חופשה קצת אחרת. ערגתי לדרוך במקומות בלתי מוכרים, לטייל באופניים עם יקירי ולגלות נופים חדשים. דר' גוגל, הכל יודע והכל יכול, הוביל אותי ל"פריווילינג", חברת טיולים המארגנת טיולי אופניים בכל העולם. לתדהמתי, למרות הבחירה באופני כביש ובקבוצה מאורגנת, גם יקירי הוקסם מהמסלול הקנדי שבחרתי.

היו לי לא מעט חששות ולא רק ממרחק הרכיבה שכלל המסלול. התזונה שלי היא "טיפל'ה" בעיתית. אני נוטה לאכילה טבעונית בריאה ללא גלוטן אך היות ויש לי בעיה עם חומצה אוקסילית, מבחר המזונות שאני יכולה לאכול הוא מראש מוגבל. החברה העבירה תשאול תזונתי לנרשמים ואני עניתי בפשוטות: "תזונתי בעייתית ואשלח מידע בהמשך." לקח לי מספר שבועות לחזור ולתת את המידע המלא. בכנות, התביישתי להעלות על הכתב כל כך הרבה מגבלות. כאשר ג'יין, אחראית תפריטי המזון, יצרה איתי קשר ישיר, לא האמנתי לאילו ידיים טובות נפלתי…

התכתבנו רבות, והופתעתי מכמות השאלות והרצון הכן לספק את כל הצרכים המיוחדים שלי. הפסטה הקנדית המיוחדת שהצעתי נכנסה מיד לרשימת הקניות שלה. גולת הכותרת הייתה הבלנדר והצידנית שליוו אותי לאורך כל הטיול. גם לרכב ב"שושו" עם קבוצת "כבישונים", גם למתוח את גבולות היכולת הגופנית וגם לוותר על השייק הירוק היומי? זה כבר יותר מדי!

Green Smoothie On The Go
Green Smoothie On The Go

כך מצאתי את עצמי בעיר הליפקס בנובה סקושיה בשוק האיכרים בנמל יום לפני תחילת הטיול קונה פירות ועלים אורגניים לשייקים למסע האופניים. הייתי מוכנה ומצוידת למשימה!

Halifax Mural
Halifax Mural

במרפסת של המלון התיישבנו אני ויקירי והמתנו להסעה. בינתיים התיידדנו עם זוג נחמד שחיכה גם הוא למסע. בזמן שכל אחד מאתנו בוחן את הזוג, הכושר והאופניים, חששנו גם אני וגם האיש שאיתי שאולי הצטרפנו למסע גדול על מדותנו. כאשר הגיע הוואן והתחלנו להעמיס את הציוד הופתענו לגלות שגם זוג סבתות חביבות מצטרפות ומטפסות לוואן. הן אמנם ישבו גם הן על מרפסת המלון אבל בהחלט לא התאימו לפרופיל הרוכב הנועז, ולנו היה ברור שהן לא חלק מהקבוצה…

לאחר נסיעה של כחמש שעות הגענו ליעדנו הראשון. פרקנו את הציוד, קבלנו חדרים והתאספנו בהתרגשות לארוחת הערב ותדרוכים למסע. הוזמנו לטעום ממטעמי המקום. הופתענו לגלות שנתנו לנו יד חופשית – קארט בלאנש (הכל למעט שתייה חריפה). אני מאמינה שלא הרבה מן הרוכבים מנצלים את רוחב לבם אך הערך השיווקי עוצמתי. העלות די שולית בסופו של דבר, אבל לבה של המספרת נפעם מהמחווה. שמענו סיפורים של נערים מתבגרים שאכלו כמה מנות (אני זוכרת היטב את התיאבון של בני בגיל הזה…). אני ניצלתי הזדמנות זאת פעם אחת בה רציתי לחוות ולהחיות זיכרון של קינוח אהוב ומיוחד שהופיע בתפריט בשם מטעה..

היה זה טיול בלתי נשכח. היינו קבוצה של 11 רוכבים ושני מדריכים. רכבנו כל אחד בקצב שלו ונוצרו כמה קבוצות משנה. בבוקר היה תדרוך וחלוקת חטיפים למיניהם (חלקם חטיפי אנרגיה מדהימים תוצרת בית) לדרך; באמצע כל יום התקבצנו לסעודה מדהימה וכל ערב היה מלון מיוחד מקודמו. זה היה פינוק ואנחנו נהנינו מכל רגע, גם ברגעים שהעליות היו תלולות והקילומטרים הצטברו להם למרחקים לא מוכרים.

Gourmet Picnic Lunch
Gourmet Picnic Lunch

להשתבח עם השנים

ציון לשבח  למירנה ופרן, שתי הרוכבות הצעירות שבחבורה, בנות 73 ו-78! פרן הייתה מנהלת בית ספר ומירנה הייתה חלק מצוות המורים שלה. כאשר פרן יצאה לגמלאות היא קבלה במתנה לפי בקשתה אופניי הרים וקיאק. פרן מספרת שלקראת יום הולדתה השמונים היא מתכוונת להעביר את הדגש לקיאק כדי שהיא תוכל לבלות בשיט עם נכדיה. בינתיים שתי האלמנות יוצאות יחדיו לסדרה ארוכה של חופשות רכיבה. שפו לדור החדש של סבים!

Life At 78
Life At 78

אני מלאת התפעלות מהצוות שהיה אתנו. מייק וקייטלין תמכו בנו לכל אורך הדרך, קשובים לכל צורך כזה או אחר. תמיד מצאתי מה לאכול. האופציות היו בריאות ומגוונות והשאירו טעם של עוד. כמו כן, הייתה חוויה מיוחדת ברכיבה שונה לצד "כבישונים". יש משהו קסום ברכיבה ארוכה ומהירה על כביש פנוי (לרוב) עם נופים משכרים. האהבה הראשונה תמיד תישאר רכיבת שטח אך לבטח אצא שוב לרכיבת מבחן בכבישים מקסימים שיקרצו לי בדרכי.

Relaxing After a Long Day's Biking
Relaxing After a Long Day's Biking

היה הג'יני של עצמך – 7 דרכים כיצד לטייל ולשמור על בריאותך

  1. עשו שיעורי בית. גייסו את דר' גוגל ומפו חנויות טבע ומסעדות בריאות לאורך המסלול. למדו היכן יש את בר הסלטים הטוב ביותר. אל תשכחו לצוד שוקי איכרים. זהו מקום נפלא לגלות את התוצרת המקומית במלאו תפארתה הכוללת לרוב גם חטיפים מיוחדים תוצרת בית.
  2. נצלו את המקרר הקטן המצוי לרוב בחדרים בבתי המלון. אפשר לרוקן את תכולתו ולאחסן במקומה פירות וירקות טריים. לעתים תגלו שהדלת נעולה או אפילו שהמקרר בכלל איננו נמצא, פשוט צריך לבקש.
  3. ארזו את מה שלא ניתן בלעדיו. תעשו חשבון וחשבו מה ניתן לקנות בדרך ומה אתם חייבים או רוצים לארוז. אפשר להשתמש בבקבוקונים קטנים ולמלא רטבים ותוספים למיניהם. כמו כן, ניתן לקנות/להכין תוספים לשייקים, חטיפים ופירות וירקות יבשים. מצאו תחליפים טובים לשהייה מחוץ לבית (למשל ספירולינה יבשה במקום טרייה או אבקה המכילה ירקות ופירות במקום קניית מזון טרי).
  4. גלו דרכים מקוריות לארוז. אני קניתי תיק יד שהוא בעצם סוג של צידנית. הוא שומר על קור בצורה יוצאת מן הכלל ואפשר להכניס לא מעט אוכל פנימה.
  5. היו מוכנים. דאגו לחטיף בריא בהסג יד בתיקיכם. על תרשו לעצמכם להיות טרף קל לפיתוים.
  6. שאלו. לעתים לא תמצאו אופציה טובה עבורכם בתפריט. נסו לגשש האם לא ניתן להרכיב לכם מנה מיוחדת המבוסס על מרכיבים שבמנות שהמסעדה מציעה. לרוב לא תהיה בעיה להוסיף ולהוריד מרכיבים ממנות התפריט. לעולם לא תדעו אם לא תשאלו.
  7. הירגעו! אל Orthorexia nervosa כבר שמעתם? על תהיו אובססיביים עם מזונכם. עשו כמיטב יכולתכם.

אתם מוזמנים לפסוע בשביל הבריאות, ‏
לגלות שפע של טעמים מענגים, ולבחור בריקוד ‏ובהנאה כדרך חיים.‏..

אהבתם ואתם לא מנויים, אבקש שתרשמו לרשימת ההפצה של הבלג. נא לרשם לרשימת התפוצה כאן.

לנרשמים לבלוג יוענק ספר דיגיטלי: 16 דרכים לפקד על בריאותכם. אני אשמח אם תוכלו להפיץ את מסרי בעולם. יש כאן סרט חמוד עם מסר עוצמתי. מוזמנים לשתף.

הצטרפו אליי: בחרו בשפע בריאות בשלמותה! ‏

You Tell Your Future – The Power is Ours!

Imagine you had a looking glass where for a very short window of time you could observe, live the ‎final moment, day, year or years of your life. The picture that you see is clear. Startled, you clearly ‎do not like what you see. A wave of sadness and fright paralyzes you.

power2

אַתָּה כותב את סיפור חייך‎.‎
אַתְּ בונה את עתידך‎:‎
הבחירות, הגוונים והסיפור שלך‎.‎

הכוח נמצא בידיים שלנו‏!‏



לכל התוהים, ‏

מה אני עושה כאשר אני לא כותבת, יוצרת, רוכבת ורוקדת…‏?!

אני אוהבת לחבר בין אנשים. מרגש לראות את הברק בעיניים, צחוקם של אנשים המגלים משהו חדש בפעם ‏הראשונה, ממש כמו ילדים קטנים. כאשר החוויה היא חדשה לכל חברי הקבוצה, היא מחברת לא רק את האדם ‏לעצמו, אלא גם אדם לאדם תוך דילוג על הפערים הדתיים, העדתיים, התרבותיים והחברתיים.‏

סדנאות ב"ראייה אחרת"; חוויה של חיבור!

סדנאות בראייה אחרת

 

אתמול קבלתי ספרי, הליני ביני ו-16 הדרכים לפקד על בריאותך, חזרה מבית הדפוס. השמחה גדולה. הכונו להתפתחויות מרגשות!

מתוך הספר:

לשמחתי, היום אני יודעת שמחלה כרונית אינה גזירת גורל. בשורשה מסתתרים לרוב ‏הרגלי תזונה לקויים ואורח חיים יושבני ומתוח. למעשה, באמצעות תזונה ושינויים ‏באורח החיים, ניתן למנוע, לטפל, ואף לרפא מחלות כרוניות. ‏

תזונה היא עוצמה!‏ ‏אז מדוע דרכים טבעיות למניעת כאב ומחלה הן כה מסתוריות?‏

הבחירות של היום-יום הן אלה המעצבות את חיינו והבחירה היא בידיים שלנו‎.‎‏ ‏בריאות מלאה וריפוי עצמי זה בטבע שלנו.‏

למדתי הרבה; ברצוני לשתף את הידע הרב שצברתי ובאמצעותו‎ ‎להעצים ‏אחרים, ‏להעניק מזור, למנוע כאב ומחלה ולתמוך בריפוי מהשורש. ‏לו יכולתי להעיר ‏ולהאיר את כל האנשים היפים שטרם הבינו את כוח הבחירה הרב הנמצא בידיהם… ‏במרכז חזוני הרצון להעביר ולהנגיש את הידע הזה בצורת כמה כללים פשוטים לכל ‏אחד ואחת: בחדר ההמתנה לרופא, במרכז תמיכה לחולה, בכיתת בית הספר, בבית ‏הסוהר, בבית המחוקק ובמקומות רבים נוספים‎.‎‏ למעשה, בכל מקום.‏

בואו והצטרפו אליי ליוזמה חברתית "בראייה אחרת". שתפו את המסר. העבירו ‏אותו ‏ואת הספר הזה הלאה, והיו גם אתם שותפים לדרך.‏

הגב

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz