קראנצ'י

CAL-SALAD

יום עצמאות קרב ובא

על האש זה נדוש. בכל פינה נראה מנגל ואש ותימרות עשן. ומעבר לכך, הרי חפצים אתם להוסיף דבר מה של בריאות למזונכם, הלא כן?

בואו ונוסיף גוונים של צבע ובריאות לחג הזה. מגיל צעיר מראה של בר סלטים מרגש אותי. אני אוהבת יצירתיות ומודה לציונה יום יום שבזכותה גיליתי יצירתיות ותעוזה במטבח.

ליצור סלטים חדשים ומפתיעים זה מענג. יש כמה כללים שמנחים אותי:

יותר בריאות, טריות, ופריכיות – פחות שמן, סוכר ובישול.

כיוון שאני משחקת במטבח, אני לא תמיד מודדת כמויות. ציונה גם כאן זה בזכותך. כנקודת התחלה אני בוחרת ירק וטעם בסיס ולאחר מכן גולשת קצת ועוקבת לאחר רעיונות של אחרים ואוגרת. מכאן אני פשוט מתחילה לשחק וליצור.

היום התחלתי עם כרובית. לא רציתי לבשל אותה. מצאתי שבמקום לרסק את הכרובית (כמו בקניידלך כרובית) ניתן לגרד אותה בפומפייה. עבדתי עם דיסק הגס של פומפייה במעבד המזון. התוצאה בהחלט מענינת.

את קינואה‏ אני משרה במים ללילה. לאחר מכן שוטפת ומבשלת כמו פסטה. לתוך מים רותחים אני מוסיפה את הקינואה‏ המושרת ומבשלת כחמש דקות ולא יותר. היא יוצאת פריכה ולא דביקה. אני ממליצה להכין כמות. את העודף לשמור לא מטובל במקרר כדי להכין סלטים להמשך השבוע.

אספרגוס הוא ירק מלא ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. מומלץ לא לבשל  יתר על מידה. לפני שבוע הכנתי סלט אחר עם אספרגוס ולא בישלתי אותו כלל. כיוון שהיום התעצלתי לחתוך אותו במנדולינה, בחרתי לאדות. שיטת בישול באידוי שומרת על מרבית המרכיבים התזונתיים. הירק לא מתבשל לא במים ולא בשמן. אני התאהבתי בסל במבוק לאידוי. יש לו שלושה חלקים ושתי קומות. חותכתים את האספרגוס ובמדף התחתון תפרשו את החלקים העבים יותר ובמדף העליון העדינים יותר. יש להרתיח מים בסיר ולהניח מעליו את הסל בשלמותו. יש לאדות את הירקות כשבע דקות ולא יותר. כאשר הירק מוכן ועדיין פריך, יש להעביר אותו לאמבטיית מי קרח. יש לסנן לאחר הקירור (ותהליך הבישול הופסק).

אני בישלתי חומוס שהנבטתי. אפשר, כמובן, להשתמש בחומוס קפוא או מקופסא.

AIDS

להלן המרכיבים לסלט (פחות או יותר). את הטיבול הסופי יש לתקן לפי טעמכם בלהתחשב בחוקי הטיבול.

הירקות

‏1 כרובית בינונית מגורדת
‏1-2 חבילות אספרגוס
‏1 כוס חומוס (מונבט) מבושל
‏2 כוס (לאחר בישול) קינואה מבושל ‏

הרוטב

‏‏1 לימון מיץ וקליפה מגורדת
‏3 כפות טחינה אתיופית משומשום מלא מונבט ‏
‏2 כפות זעתר
‏3 כפיות מלח
‏1 כפית דבש
‏1 כפית חרדל
‏½ כפית זעתר מיובש
‏1 גבול בצל ירק פרוש דק
מים קרים עד לקבלת רוטב בסמיכות רצויה

לקישוט

אנחנו הוספנו אגוזי מלך רגע לפני ההגשה (לא נראה בתמונה). אפשר להוסיף גרעיני דלעת, ‏חמנייה או כל אגוז אחר.‏
זה לא מדע מדויק. תטעמו והוסיפו טעמים. אפשר לשנות כמויות של ירקות ואף להוסיף מרכיבים חדשים.‏

אשמח לקבל את תגובותיכם ולראות את יצירותיכם! בתאבון!‏


אהבתם ואתם לא מנויים, אבקש שתרשמו לרשימת ההפצה של הבלג. נא לרשם לרשימת התפוצה כאן.

לנרשמים לבלוג יוענק ספר דיגיטלי: 16 דרכים לפקד על בריאותכם. אני אשמח אם תוכלו להפיץ את מסרי בעולם. יש כאן סרט חמוד עם מסר עוצמתי. מוזמנים לשתף.

הצטרפו אליי: בחרו בשפע בריאות בשלמותה! ‏

You Tell Your Future – The Power is Ours!

Imagine you had a looking glass where for a very short window of time you could observe, live the ‎final moment, day, year or years of your life. The picture that you see is clear. Startled, you clearly ‎do not like what you see. A wave of sadness and fright paralyzes you.

power2

אַתָּה כותב את סיפור חייך‎.‎
אַתְּ בונה את עתידך‎:‎
הבחירות, הגוונים והסיפור שלך‎.‎

הכוח נמצא בידיים שלנו‏!‏

הגב

Be the First to Comment!

Notify of
avatar
wpDiscuz